Коронавірус: як пацієнт може допомогти лікарю?

ПОЛІТИКА-ПОДІЇ УКРАЇНИ

Головний лікар КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Вишгородської районної ради Оксана Морозова розповіла «Погляду» про больові точки у медицині.

Коронавірус: як пацієнт може допомогти лікарю? - коронавірусна інфекція, коронавірус у медиків - Simejnyj
Фото з сайту pulyny.news

У боротьбі з коронавірусом лікарі опинилися між молотом і
ковадлом. З одного боку – невивчена інфекція, вірус, який веде себе все агресивніше.
І не лише кількісно, вражаючи все більшу кількість людей, а й «якісно» –
перебіг хвороби стає все важчим. З іншого боку – пацієнти, від яких медики
також очікують толерантності й доброзичливості.

Так, у Вишгороді нині  величезні черги до сімейних лікарів. Як встигнути прийняти понад 60 осіб за зміну? Як встигають медики? «Не встигають…», із сумом відповідає на це запитання «Погляду» головний лікар КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Вишгородської районної ради Оксана Морозова, зауважуючи що медики нині перебувають у постійному стресі, на межі психологічного зриву, професійного вигорання.

Коронавірус: як пацієнт може допомогти лікарю? - коронавірусна інфекція, коронавірус у медиків - MOROZOVA FOTO
Оксана Морозова

Оксана Морозова «знайома» з коронавірусом з обох боків – і як лікар, і як пацієнт. Нещодавно перехворівши на COVID-19, вона пережила госпіталізацію. «Це важко, і це дорого», каже вона.

Коронавірус оголив проблему, яка, можливо, в інший, не такий критичний час, і не проявилась би – людський фактор у медицині в період надто напруженої ситуації. Багато людей розуміють, що під час епідемії COVID-19 лікарям складно як ніколи, і що вони – теж люди, у яких, окрім пацієнтів, є ще родини, діти, літні батьки, яким теж потрібна увага і хоча б трохи часу. Оксана Валеріївна пояснює, що час роботи з пацієнтами у лікарів зазвичай не обмежується лише робочими годинами, і, окрім спілкування з пацієнтом про недугу, з якою людина прийшла на прийом, доводиться витрачати немало часу на те, щоб роз’яснити елементарні правила безпеки.   

«Ситуація з коронавірусом у районі зараз складна. Щодня виявляють від 30 до 60 осіб з  COVID-19. Якщо раніше переймалися, коли виявляли більше ніж 1-2 випадки, то зараз – коли 5 осіб виявляють, це вважається, що мало. Але такі дні у нас – все рідше і рідше», зауважує головний лікар, і звертає увагу на те, що не останню роль поширенню коронавірусу «сприяє» нехтування заходами особистої безпеки. «Немало людей досі вважають, що маски не потрібні, антисептиками користуватися не треба, що все це нагнітання ситуації. Хоча, здається, вже майже всі зрозуміли, що корона вірусна хвороба існує, бо раніше багато хто не вірив. Втім, ще багато хто переконаний, що її перебіг легкий і всі виживають. Насправді це не зовсім так. Все більше складних перебігів хвороби і не всі виживають».  

Оксана Морозова не скупиться на добрі слова на адресу медиків,
зазначаючи, що у такий непростий час вони залишаються на рубежі боротьби з
хворобою. А  нині лікарі завантажені не
просто сильно, а надмірно.

«На прийомі від 60 до 80 осіб. Не всіх лікарі можуть прийняти фізично. Тому без скарг і непорозумінь не обходиться. Окрім того, зараз багато скарг надходить щодо роботи реєстратури. У Вишгородській амбулаторії №1 одночасно працює три реєстратори. Вони не справляються з потоком людей, вони не встигають брати трубку телефона…. Тому що це неможливо. На жаль, нині така ситуація, і поки що виходу з неї не видно. Люди не витримують. Двоє лікарів з Вишгородської амбулаторії сімейної медицини вже звільнились. Відбулося професійне вигорання.  Так, зарплата нині відносно задовільна. Але жодна зарплата не покриває того стресу, який постійно супроводжує лікаря».

Така ситуація – не лише у Вишгородському районі. Тому спеціально для медиків, який лікують хворих на коронавірус, або соціальних працівників, що піклуються про них, організована гаряча лінія психологічних консультацій та підтримки за номером +38 095 7221580. Сюди можна зателефонувати та поділитися емоціями, а також отримати корисну пораду, як пережити ці складні часи. Втім, поради психолога – це добре, але, мабуть, найкращою підтримкою для  лікарів буде й доброзичливе ставлення до них пацієнтів.

Гаряча лінія психологічних консультацій та підтримки медиків і соціальних працівників – +38 095 7221580.

– Ми не вимагаємо нічого особливого  чи надмірного. Просимо пацієнтів лише зрозуміти й нас. І виходити на зв’язок з  лікарями у робочий час. Кожен лікар має службовий мобільний телефон. Номери цих телефонів ми не раз публікували в соцмережах, у нас на сайті вони у загальному доступі.  Вони включені  з 9 до 18 години. Ми розуміємо, що хвороба, чи погіршення стану не «чекатимуть», поки лікар вийде на зміну. Однак ця проблема має своє вирішення. Є низка телефонів, які організовані, щоб людина могла звернутися у будь-який час за порадою за консультацією. Їх легко знайти в інтернеті, вони створені саме для такого консультування і працюють цілододобово.

Телефони для консультацій з питань COVID-19

Контакт-центр МОЗ: 0800-60-20-19.

Центр громадського здоров’я: 0800-505-840.

Обласна гаряча лінія Київщини: 045 – 631 – 00 – 46.

Також у Вишгородській амбулаторії №1 цілодобово чергує фельдшер, до якого можна також можна звернутися за консультацією щодо коронавірусу. Телефон  – 096-190-22-03. І, звичайно ж, консультацію можна отримати за номером 103. А сімейному лікарю варто телефонувати в робочий час. До речі, під час прийому він може не відразу відповісти. Тому краще писати у Viber,  WhatsApp чи інші месенджери, і сімейний лікар вийде на контакт, тільки-но зможе.

У Вишгородській амбулаторії №1 цілодобово чергує фельдшер, до якого можна можна звернутися за консультацією щодо коронавірусу за телефоном 096-190-22-03.

За словами Оксани Морозової, нині у Вишгородському районі  на коронавірус перехворіли п’ять лікарів. І сім осіб середнього медперсоналу.

Консультацію щодо COVID-19 можна отримати за номером 103.

Нині КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги»
Вишгородської районної ради потребує сімох сімейних лікарів. Також ще п’ять
вакансій – в амбулаторіях Вишгородського району. То ж тут чекають фахівців.

В одній з попередніх розмов з журналістом «Погляду» Оксана Морозова зауважила: «Потрібно берегти і поважати одне одного». Нині вона теж звертає на це увагу. «Толерантність, взаємоповага, взаєморозуміння – ці моменти також відіграють важливу роль у нашому житті. То ж співпраця пацієнта з лікарем повинна вибудуватись і на цих засадах. Давайте любити і розуміти один одного», – закликає Оксана Морозова.

Як повідомляв «Погляд», у МОЗ пояснили правила карантину «вихідного дня».

Поділитися в соц.мережах

Добавить комментарий